Skip to main content Skip to main navigation

Työntekijän vakuuttaminen

Työntekijän vakuuttamien on Suomessa lakisääteistä. Jokaiselle työnantajalle pakollisia työntekijöiden vakuutuksia ovat työtapaturma- ja ammattitautivakuutus, eläkevakuutus sekä työntekijäin ryhmähenkivakuutus. 

Moni työnantaja ottaa lisäksi vapaaehtoisia vakuutuksia, joiden avulla voi kattaa esimerkiksi lakisääteistä laajempia sairaanhoitopalveluita työterveyshuollossa. Vapaaehtoiset vakuutukset ovat usein myös osa yrityksen riskienhallintaa.

Miten vakuutusmeklari voi auttaa työntekijöiden vakuutuksissa

Ammattitaitoinen vakuutusmeklari voi olla työntekijöiden vakuutusten hankinnassa kullanarvoinen. Vakuutusmeklari auttaa sinua miettimään, millaista turvaa sinun yrityksesi työntekijäsi tarvitsevat. Huolella suunniteltu vakuutus- ja henkilöstöetukokonaisuus vähentää merkittävästi yrityksen taloudellisia riskejä ja vähentää myös usein sairauspoissaoloja ja työkyvyttömyyttä.

Työntekijöiden vakuuttamiseen ja henkilöstöetuihin perehtyneen vakuutusmeklarin asiantuntemukseen kuuluvat myös verotukselliset asiat. Meklari kilpailuttaa halutessasi koko vakuutuskokonaisuuden sekä yrityksesi henkilöstöedut.

Samalla kertaa voidaan katsoa kuntoon, että yrityksesi on hyödyntänyt kaikki veroedut ja -vähennykset parhaalla mahdollisella tavalla.

Näin suunnittelet työntekijöiden vakuutukset

Tarvekartoitus

Käymme läpi yrityksesi tarpeet, nykyiset vakuutukset sekä vahinkohistoriaa. Näiden pohjalta saamme määriteltyä millaiset tarpeet yritykselläsi on. Tämän jälkeen vertaamme nykyisiä ratkaisuita tarvittaviin ja listaamme mahdolliset puutteet tai palvelut ja vakuutukset, joille ei ole enää tarvetta.

Vakuutusten ja henkilöstöetujen kilpailutus

Laadimme tarjouspyynnön sekä siihen tavittavat liitteet vakuuttajille ja palveluntarjoajille. Otamme saadut tarjoukset vastaan ja vertaamme niiden soveltuvuutta tarpeisiin. Tarvittaessa neuvottelemme erikoisehdoista tai muista lisäkysymyksistä. Teemme yrityksellesi suosituksen tarpeisiinne sopivimmasta vaihtoehdosta.

Kokonaisuuden hallinnointi

Halutessasi voit analyysi- ja kilpailutusvaiheen jälkeen jättää työntekijöiden vakuutusturvan ja yrityksen henkilöstöedut meidän hoidettavaksemme. Käytännössä tämä tarkoittaa, että hoidamme päivittäisiä juoksevia asioita puolestasi. Otamme mm. vakuutuspostit vastaan ja tarkistamme laskujen oikeellisuuden. Voimme myös hoitaa puolestasi esimerkiksi vahinko-, eläke- ja etuisuusasioita.

Kevennä hallinnollista taakkaasi ja anna asiantuntijoidemme auttaa!

 

Helén Hägglund

Senior Advisor, HR & Employee Benefits

+358 40 189 7740
Ota yhteyttä