Yrityksen riskienhallinta on yllättävien tilanteiden varalle valmistautumista ja vahinkojen välttämistä toimintatapojen muutoksilla. Vakuutusmeklari auttaa rakentamaan toimivan riskienhallintaprosessin, johon kuuluvat riskialttiiden toimintatapojen tunnistaminen ja välttäminen, työturvallisuuden parantaminen sekä riskien varalta suojautuminen yritysvakuutuksilla. Meklari osaa myös arvioida milloin kohtuullisen riskin ottaminen ja toteutuminen on kannattavampaa kuin liian kalliin vakuutuksen hankkiminen. Turvallisuus ja yrityksen hyvä riskienhallinta eivät koskaan liity pelkästään vakuutusten ostamiseen, vaan koko yrityksen toimintatapoihin.
Yrityksen riskienhallinta alkaa riskianalyysista, joka on liiketoimintaan liittyvien riskien arviointia ja tunnistamista. Yrityksen riskianalyysin lopputuloksena yritykselläsi on kokonaiskuva liiketoimintaanne vaikuttavista riskeistä sekä niiden merkityksestä. Autamme välttämään, vähentämään ja pienentämään riskejä yrityksen arjessa.
Turvallisuus ja yrityksen riskienhallinta perustuu toimiviin prosesseihin. Hyvä yrityksen riskienhallintaprosessi sisältää selkeän kuvauksen riskienhallinnan toiminnasta yrityksessä, hyvät työkalut ja menetelmät yrityksen riskienhallintaan sekä hyvin laaditut yrityksen riskikartoitukset.
Autamme luomaan yrityksellesi riskienhallintasuunnitelmat, joiden avulla tunnistatte, käsittelette ja raportoitte keskeiset toimintaan sekä tavoitteisiin liittyvät riskit vaivattomasti. Toimimalla selkeästi ja johdonmukaisesti myös riskienhallinnan tulokset on helppo raportoida osana vuosi- ja toimintakertomuksia.
Yrityksen jatkuvuussuunnitelmassa kartoitetaan ne riskit, jotka riskienhallintakeinoista huolimatta koetaan liian suuriksi kannettavaksi sellaisenaan. Kattavan jatkuvuussuunnitelman eri osa-alueita ovat mm.
Kriisin sattuessa ajan tasalla oleva jatkuvuussuunnitelma on yksi yhtiön arvokkaimmista dokumenteista.
Laadimme omaisuus- ja keskeytysriskikartoituksen useimmiten vakuutusanalyysin yhteydessä, yrityksen vakuutusten kilpailuttamisen tueksi tai erillisenä projektina tukemaan asiakkaamme omaa riskienhallintaa.
Omaisuus- ja keskeytysriskikartoituksessa käymme läpi mm. tyypilliset kohteen ja toiminnan riskitiedot (ns. under writing -tiedot), toiminnan kuvaukset yrityksen riskienhallinnan näkökulmasta, arviot vahinkoskenaarioista sekä kehitysehdotukset, joilla riskienhallintaa voi mielestämme parantaa.
Omaisuus- ja keskeytysriskikartoitus laaditaan aina kartoitettavaan kohteeseen tehdyn kohdevierailun perusteella. Yritysriskikartoitukset ovat vakiintuneessa yrityksen riskienhallinnassa toistuvia tapahtumia ja suuremmissa organisaatioissa on todennäköisesti lähes aina jokin riskikartoitus työn alla.
Neuvomme tarvittaessa myös projektien riskienhallinnassa tai jonkin tietyn liiketoiminta-alueen tai kohteen riskienhallinnassa (esim. toimitusketjun riskienhallinta). Kokeneet asiantuntijamme ottavat mielellään vastaan kinkkisempiäkin riskienhallintahaasteita. Olethan yhdessä meihin, niin katsotaan voimmeko olla avuksi! Saat riskienhallinnan lisäksi kauttamme myös muut yrityksen vakuuttamiseen liittyvät palvelut! Vakuutusmeklarimme käy aina läpi yrityksesi tilanteen yksilöllisesti ja hankkii juuri teidän tarpeitanne vastaavan ratkaisun. Lue lisää palveluistamme:
Klikkaa Ota yhteyttä -painiketta ja jätä yhteystietosi meille. Meklari ottaa pian yhteyttä ja kysyy tarkennuksia yrityksesi tarpeista. Tämän jälkeen hän tekee tarjouksen sopivista vakuutusmeklaripalveluista yrityksellesi. Vakuutusmeklarin hinta määräytyy tarvitsemienne palveluiden ja vakuutuskokonaisuuden koon perusteella.