”Företagaren får nog sova gott om nätterna”

Saintex Oy är ett över 70 år gammalt traditionsrikt företag, som framställer på beställning reflexer och andra varumärkesprodukter för kundföretagens behov. Söderberg & Partners har hand om alla företagets försäkringsärenden. Samarbetet är förtroligt, ärligt och öppet.

Saintex fabrik ligger i Tranbacka i Helsingfors. Verkställande direktör Susanna Blomqvist är andra generationens företagare i familjen.

– Min pappa har gjort sitt livsverk här. Själv har jag kommit till plastbranschen så att säga lite av en slump, berättar Blomqvist.

Effektiv tidsanvändning
I praktiken sköter Blomqvist inga försäkringsärenden alls.

– Jag märkte att jag använde väldigt mycket tid till att sköta försäkringsärenden när jag började som företagare här, minns Blomqvist.

– Det kändes som om det inte hörde till min egen yrkeskompetens och att min tid borde användas mer effektivt till vad jag verkligen kan – dvs. att sälja fabrikens produkter, planera framställningen och ta emot kunder, fortsätter hon.

Det är lätt att uträtta ärenden med en bekant person

Samarbetet mellan Saintex och försäkringsmäklaren har pågått redan under flera årtionden. Blomqvist beskriver Söderberg & Partners som ett pålitligt företag, som finns nära till och är lätt att nå.

– Vi har arbetat tillsammans med samma kontaktperson i flera tiotals år och numera är vi vänner. Trevliga typer köper av trevliga typer. Samarbetet ska vara tillförlitligt, öppet och ärligt, betonar Blomqvist.

– Minst en gång per år kommer vår mäklare och hälsar på oss här på stället. Därtill ringer mäklaren givetvis ofta och frågar hur vi har det, berättar Blomqvist.

– Det bästa med vårt samarbete är att försäkringstanten alltid skickar ett par nya yllestrumpor till vintern, skrattar Blomqvist.

Aktiv uppföljning samt prognoser garanterar att allt är i ordning

Försäkringsmäklaren tar genomgripande hand om försäkringsärendena. Hon hjälper även till att förutse kommande händelser och gör nödvändiga förberedelser vad gäller försäkringsskyddet.

– För flera år sedan hade vi en vattenskada, där ersättningsbeslutet som vi fick var felaktigt. Mäklaren lade genast märke till det och skötte ärendet för kundens räkning, berättar Blomqvist tacksamt.

– Hon följer en viss rytm när försäkringarna ska kontrolleras, när man ska beakta vad och så vidare. Man måste komma ihåg att företagarens minneslista är lång – ArPL, FöPL och vem vet vad annat. Företagaren får nog sova gott om nätterna, ler Blomqvist.

Saintex Oy

Saintex är ett andra generationens familjeföretag som framställer sina produkter i Kurkimäen teollisuustalo i Östra Helsingfors. Det år 1948 grundade företaget tillverkar bl.a. reflexer, busskortsfodral, parkeringsbrickor och otaliga andra varumärkesprodukter för många olika användningsändamål. Mycket har ändrat under årens lopp, men Saintex litar fortfarande på finländskt kunnande både vad gäller produktionen och planeringen.

www.saintex.fi (sidan öppnas på finska)

Vi hör om oss!

Skicka oss din information via kontaktformuläret så återkommer vi till dig snart.

Genom att skicka in formuläret samtycker du till att vi sparar dina uppgifter. Vi använder informationen inom vår grupp och delar den inte med tredje part utanför Söderberg & Partners-gruppen. Vi kan kontakta dig för att marknadsföra våra tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att skicka ett e-postmeddelande till viestinta@soderbergpartners.com.