Försäkrings­hantering

Försäkringshantering för kundens räkning är en försäkringsmäklarens viktigaste uppgift. Vårt mål är alltid att vår kund kan fokusera på verksamheten och dess utveckling med ett tryggt sinne när verksamheten är tryggad.

Företag förändras, utvecklas och växer – detsamma gäller försäkringsbehov. En rimlig försäkringsadministration kräver vanligtvis professionell expertis.

Det händer ofta att, eftersom försäkringsärenden upplevs som alltför komplicerade och utmanande, hålls de nuvarande garantierna giltiga i åratal utan större förändringar.

När du lägger ut försäkringsärenden på en försäkringsmäklare kan du vara säker på att ditt företags verksamhet är skyddad i alla lägen. Försäkringsmäklaren sköter även löpande försäkringsärenden åt dig med professionalism och som en från försäkringsbolag oberoende part.

En professionell försäkrings­ansvarig tar väl hand om din försäkring

Vi bevakar ständigt försäkringsmarknaden och ser till att ditt företag alltid har ett ändamålsenligt och prisvärt försäkringspaket i bruk. Det är viktigt att du inte under- eller överförsäkrar din verksamhet. Vid behov uppdaterar vi dina försäkringsavtal, t.ex. i samband med verksamhetsförändringar så går vi igenom de årliga reformerna åt dig.

En modern onlinetjänst

Vi erbjuder våra kunder en modern onlinetjänst där ditt företags försäkringsskydd alltid följer med dig, oavsett terminalenhet. Med tjänsten kan du se hela ditt företags försäkringsskydd på en gång, oavsett antalet dina försäkringsgivare. Tjänsten gör det enkelt och snabbt att kontrollera saker.

Kundsupport alltid tillgänglig

Vi svarar alltid på alla dina försäkrings- och skadefrågor under samma arbetsdag. Du har alltid din egen kreditrådgivare, det vill säga din egen namngivna försäkringsmäklare, som stöd, men du kan också enkelt vända dig till vår professionella kundtjänst för dagliga ärenden.

Rapportering efter ditt företags behov

Vi erbjuder rapporter utifrån dina behov gällande försäkring och skadeutveckling. Låt oss tillsammans definiera rimliga mått för dig, som vi kommer att använda för att utveckla verksamheten i rätt riktning.

Försäkringshandlingar och annan försäkringspost

Vi tar hand om de dagliga frågorna om försäkringshantering åt dig, som t.ex

  • försäkringsavtal och hålla dem uppdaterade
  • revideringar av olika försäkringshandlingar
  • kontrollera försäkringsfakturor innan de levereras till ditt företag för betalning
  • upphandling och leverans av alla nödvändiga försäkringsbevis till rätt personer.

Du behöver bara veta vem din försäkringsmäklare är. Inget mer att sortera ut kontaktuppgifter för olika avdelningar på försäkringsbolaget.

Vi hör om oss!

Skicka oss din information via kontaktformuläret så återkommer vi till dig snart.

Genom att skicka in formuläret samtycker du till att vi sparar dina uppgifter. Vi använder informationen inom vår grupp och delar den inte med tredje part utanför Söderberg & Partners-gruppen. Vi kan kontakta dig för att marknadsföra våra tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att skicka ett e-postmeddelande till viestinta@soderbergpartners.com.