Personal­förmån­analys

Personalförmånanalysen ger en samlad bild av vilken typ av personalförmåner som används, hur mycket personalen utnyttjar dem och hur mycket förmånerna kostar företaget. Analysen tar hänsyn till både de personalförmåner som erbjuds genom personalförsäkringen och andra anställningsförmåner, till exempel lunchersättningen.

Henkilöstöetuanalyysi tuo selkeyttä henkilöstöetuihin.

Analys

Utgångspunkten är en analys av ditt situation. Vi gör en grundlig analys av ditt organisations behov. Vi går noggrant igenom hela din befintliga uppsättning personalförmåner, med deras goda och dåliga sidor, och identifierar eventuella brister och svagheter.

Personalförmåns­program

Tillsammans med dig planerar vi ett personalförmånsprogram specifikt för ditt företags behov. Ett bra personalförmånsprogram tar även hänsyn till t.ex. bolagets utlandsuppdrag och andra behov av internationell försäkring av personal.

Konkurrens­utsättning och upphandling

Vi konkurrerar för din personals försäkringsskydd, företagshälsovård och andra tjänsteleverantörer relaterade till personalförmåner. Om du önskar kommer vi att förvärva hela enheten för ditt företag och ta hand om de rörliga delarna.

Personal­förmån­analys ger besparingar

Personalförmåner kan vara en betydande konkurrensfaktor när anställda väljer en ny arbetsgivare, särskilt när den anställde väljer mellan två liknande arbetsgivare.

Å andra sidan kan en arbetsgivare omedvetet spendera betydande summor pengar på personalförmåner som faktiskt inte alls förbättrar arbetsplatsens välbefinnande eller arbetstillfredsställelse.

Analysen av personalförmåner är särskilt viktig i samband med olika affärsarrangemang och affärer. Särskilt gäller detta situationer där personalförmånen undantagsvis har blivit ett villkor för anställningsförhållandet. Enligt arbetsavtalslagen kan de väsentliga förutsättningarna för anställningsförhållandet inte heller försvagas av gamla anställda i det mottagande företaget.

Vi hjälper till

Om du önskar kommer vi att förvärva hela enheten för ditt företag och ta hand om de rörliga delarna.

Du kan lämna t.ex. klargör och sköter skatteärenden, kollar fakturor, läser försäkringsbrev och mycket annat löpande.

Vi hör om oss!

Skicka oss din information via kontaktformuläret så återkommer vi till dig snart.

Genom att skicka in formuläret samtycker du till att vi sparar dina uppgifter. Vi använder informationen inom vår grupp och delar den inte med tredje part utanför Söderberg & Partners-gruppen. Vi kan kontakta dig för att marknadsföra våra tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att skicka ett e-postmeddelande till viestinta@soderbergpartners.com.