Försäkringshantering

Försäkringshanteringen frigör mycket tid från den egna organisationen samtidigt som en professionell person tar hand om underhåll och utveckling av försäkringsskyddet. Dessutom utnyttjas den nya utvecklingen inom branschen och internationella specialiteter och försäkringar konkurrensutsätts regelbundet.

Professionell försäkringsservice

Försäkringsskyddet hanteras professionellt, proaktivt och med hjälp av modern teknik.

En effektiv och ändamålsenlig försäkringslösning

Försäkringspaketet är tydligt, kostnadseffektivt och uppfyller det ursprungliga behovet, dvs. skydd i händelse av skada.

Att upprätthålla försäkring kräver aktivitet

Företag och organisationer förändras, utvecklas och växer - och det gör även försäkringsbehoven. Att hantera försäkringar på ett förnuftigt sätt kräver ofta professionell expertis.

Eftersom offentliga försäkringar och företagsförsäkringar ofta uppfattas som alltför komplexa och utmanande, behålls befintliga försäkringar i flera år utan större förändringar.

Vi tar hand om all den dagliga administrationen av dina försäkringar. Allt du behöver veta är vem din försäkringsmäklare är. Du behöver inte längre sortera bland kontakter på olika avdelningar i ditt försäkringsbolag.

Jag vill bli kontaktad

Kontinuerliga förvaltningstjänster

  1. Förnyelse av försäkringar

    Vi kommer att verkställa policyn i enlighet med era beslut. Vi förnyar alltid era försäkringar för nästa försäkringsperiod och ber er organisation om den information som behövs för förnyelsen. Om det behövs förhandlar vi med era befintliga försäkringsgivare om nödvändiga ändringar av priser och villkor för era försäkringar.

  2. Hantering av försäkringsdokumentation

    Vi kontrollerar försäkringsdokumenten och lagrar dem i vår onlinetjänst S&P Online, som alla kunder har tillgång till. I S&P Online lagrar vi de verifierade försäkringsfakturorna, de nödvändiga försäkringsintygen och försäkringsöversikten. Vi håller sammanfattningen, försäkringsintygen och övriga försäkringshandlingar uppdaterade hela tiden.

  3. Andra administrativa uppgifter

    Vi kommer att uppdatera dina försäkringar med jämna mellanrum och när du meddelar oss om förändringar i din verksamhet (t.ex. investeringar, förvärv, företagsförvärv, avtalsändringar). Vi övervakar och analyserar skadetrender tillsammans med er för att dra lärdom av, undvika och minska förluster. Vi organiserar också nödvändig utbildning om försäkringar och skador för din organisation. Vi rapporterar om framsteg och ger rekommendationer för förbättringar.

Under inga omständigheter bör du anlita en mäklare enbart för att konkurrera med priset, eftersom det är mäklarens expertis och insikt i försäkringar och riskhantering som helhet som tillför det största värdet.
Timo Keski-Kasari
VD, Juustoportti
Läs referensartikeln

Kontakta oss

Kontakta oss för att diskutera hur vi kan hjälpa din organisation att optimera sitt försäkringsskydd och spara kostnader.

Vänligen observera att försäkringsförmedlingstjänster i allmänhet är lämpliga för organisationer med en årlig omsättning på minst 1 miljon euro. Vi erbjuder inte några försäkringstjänster till privatpersoner.

Kontaktuppgifter

Genom att skicka in detta formulär samtycker du till att vi lagrar dina uppgifter. Vi kan komma att kontakta dig 4-5 gånger per år för att marknadsföra våra tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att skicka ett e-postmeddelande till viestinta@soderbergpartners.com.