Analyser, Hållbarhet

Hållbarhetsanalys avslöjar - Finska skadeförsäkringsbolag har fortfarande mycket att göra när det gäller hållbarhet

8 sep. 2023
Söderberg & Partners har som den första försäkringsmäklaren i Finland publicerat en rapport där man analyserar hur försäkringsbolag arbetar med hållbarhetsfrågor. Försäkringsbranschen spelar en viktig roll i främjandet av hållbarhet. De mest vanliga försäkringsprodukterna som erbjuds till våra företagskunder har särskilt granskats; företags-, trafik- och transportförsäkringar.
Ryhmäratkaisu on ryhmävakuutus, jonka ostaa moni yritys samanaikaisesti
Artiklar, Försäkring

En grupplösning ger bättre säkerhet till en lägre kostnad

29 nov. 2023
Använder ditt företag redan grupplösningar som förhandlats fram av en försäkringsmäklare? Visste du att genom att köpa en grupplösning får du betydande fördelar för försäkringsskyddet jämfört med att köpa försäkringsskydd direkt från försäkringsbolaget.
Artiklar, Försäkring, Riskhantering

Så slipper du alliansprojektens försäkringsfällor – experttips

15 feb. 2024
Alliansmodellen har blivit vanligare i Finland på senare år och den har tillämpats särskilt i offentliga projekt. Ur försäkringssynpunkt är alliansens behov mycket mer komplexa än traditionella offentliga försäkringslösningar. Även för försäkringsbolag är det fortfarande relativt nytt att försäkra alliansen.

Insikt

Här hittar du aktuella synpunkter på riskhantering, försäkring och att säkra och engagera personal. Ta även en titt på referenshistorierna där vi berättar vad vi har för samarbete med våra kunder.