Registerbeskrivning
Behandling av personuppgifter på Söderberg & Partners
Som din försäkringsmäklare tar vi behandlingen av personuppgifter på allvar och iakttar EU:s dataskyddsförordning (GDPR) samt andra tillämpliga lagar och bestämmelser. Detta innebär bl.a. att vi inte behandlar andra personuppgifter än de som är nödvändiga för skötseln av uppdraget eller kundrelationen. Uppgifterna raderas även när de inte längre behövs.
Utlämnande av uppgifter
Om genomförandet av ärendet och/eller våra avtal så kräver, kan vi lämna ut information
- till företag i vår koncern
- till försäkringsbolag
- till arbetspensionsanstalter
- till FPA
- till producenter av hälsotjänster
- till kundorganisationer
- till berörda personer.
Vid behov fall kan uppgifter också lämnas ut till de behöriga myndigheterna för att fullgöra mäklarbolagets rättsliga skyldigheter.
Lagring av uppgifter
Vi lagrar de uppgifter vi samlar in så länge det är nödvändigt för de ändamål för vilka de används, eller så länge det finns en lagstadgad skyldighet att lagra den. Vi kan till exempel lagra transaktionsdata eller korrespondens tills tidsfristen för att lämna in ersättningsanspråk för den händelsen löper ut.
Vi raderar personuppgifter när det inte längre är nödvändigt att lagra dem av ovanstående skäl. Vi kan radera vissa uppgifter redan tidigare på kundens begäran (till exempel ett förbud mot direktmarknadsföring).